Sunday, July 22, 2012

Shi Pendek Pemangsa Durian

Weee..arini terajen lagi kawan-kawan oi. Mau citer tentang shi pendek saya yang sukakan durian..! Anda minat durian jg kah? mari eja dan baca ye kawan-kawan..Walaupun baru berusia hampir mencecah 3 tahun tapi dia sangat pelahap durian terhandal kamu tahu..! kalau dia membaham durian umpama piranha meratah mangsanya sambil bunyi ap..ap..ap..seram kot~!

Nah sekarang cuma lihat gambar sahaja tak perlu membaca lagi kerana saya tahu anda semua malas untuk membaca. Aku ni lagi la malas nak taip kiah oi..

kiri kanan gune nokkk~

lihat mangsa cuba keluar dari mulutnya.

belek-belek sikit sebelum melahap

lihat sisa-sisa mangsa setelah di lahap


huarghhhhh...nomnomnom   
ok dah siap taip,kbai~!

Tuesday, July 17, 2012

Her Engagement Day - Cik Raihan

Hokey takde mende nak buat maka aku mengarang lagi. Apesal ek aku tetibe mood rajin gila update blog neh. Erm..sindrom mungkin..! almaklum la berkurun tak update.

So arini kite nak............eceyhhh kite gitewww.. ok hakak kome nak update pasal akak punya bestie tunang aritu ye adik2. Tanggal 14 Julai maka dia menerima 2 bentuk cincin dari bakal ibu mertuaku..oi silap..ibu mertuanya..**mampus aku kene ketuk ngn acik rehan kang..kehkeh..

Tak perlu citer banyak bukan korang rajen baca pon kan. Tengok je la pic hasil jari jemari ku..ahakkkss..

bos bg arahan
taktau nak letak caption ape.
Buat keje la..!
Gambar di atas ialah kru2 yg terlibat dalam pembikinan majlis..ramai lagi yang terlibat tapi tak interprem seperti kami.. hahaha .. so nais ..!   :)




ok gambaq-gambaq yang hangpa dok tengok ataih neh ialah orang yang menerima cincin itu.. oh darling u so gorgeous~! muahhh!










yang atas ni pulak antara yang terlibat meramaikan majlis dan memeriahkan majlis.. sume cantek2 n hensem2..kehkehkeh..

ok abes menaip dan mengupload, kbai~!

Monday, July 16, 2012

Kisah si Pendongeng Rakyat

Yeahhhhh..setelah sekurun lama aku tak merapikkk so arini aku nak merapikk mengenai si pendongeng rakyat. Ye korang mesti pelik ape yang aku merapik kan? memang aku merapik pon..!!

Ini adalah mengenai si pendongeng rakyat, mari aku tafsirkan ape itu si pendongeng. Si pendongeng ialah si tukang membuat cerita merapik yang tak masuk akal.

Maka tersebarlah cerita dongeng rakyat yang tak masuk akal yang di buat oleh si pendongeng dengan memasukkan perkara yang merapik mengikut akal kebodohannya sendiri. Wahai si pendongeng sila la gunakan akal fikiran anda untuk membuat jalan cerita dengan lebih bagus. Bergurulah dahulu sebelum menghasilkan ceritera dongeng rakyat anda. Jangan la sampai menampakkan kebodohan dan kekurangan akal serta minda anda. oh anda tiada kerja kah? memang tiada kerja kan tu pasal anda meluangkan masa untuk membuang dongeng rakyat anda. Percaya la aku juga tertipu dengan dongeng rakyat kau tu  tapi kata orang sepandai-pandai tupai melompat akhirnya jatuh ke tanah jua kan. So sepandai-pandai kau berdongeng akhirnya aku tau dongeng kau...!! tadaaaaa~! tapi kau tak tau aku dah tau kisah dongeng sebenar kau kan.

Takpe aku bagi kau masa untuk kau berdongeng wahai si pendongeng. Aku bagi kau masa sampai ia la kau sedar kau berdongeng menggunakan kebodohan akal dan ketiaadaan minda kau tu. Kau sedar tak si pendongeng yang kau dah huru harakan hidup aku dengan cerita-cerita kau tu.

Kepada yang baru nak mencaburi bidang berdongeng sila lupakan hasrat membara anda sebab dongeng akan membuatkan anda kelihatan sangat "tiada kepandaian" dalam  melalui liku-liku hidup anda dan ia akan menyebabkan anda tak berjaya dan hanya terperuk dan terseruk kamu tahu..!


ok dah abes merapik. kbai~!