1 litre of tears~~ Mesti nanges!

arini aku xtau nk update ape..tapi cikgu fiq suh update! update! update!..so aku update jgk...~~

arini nk kongsi dgn korg lagu n citer jepun yg aku suka. 

tajuk lagu "Sangatsu Kokonoka"..hee.. cari la kat 4shared..


ni translate dia..aku tatau btl ke x..aku copy paste je pon..wuwu

in the middle of the flowing seasons,
I suddenly feel the length of the days.
during the days when it is too busy,
you and I sketch out our future.

Placing their love on March's wind,
the sakura buds continue on through spring.

rays of an overflowing light,
little by little, warm up the morning.
After giving a large yawn,
I'm a little shy being by your side.

Standing at a new world's entrance,
I now notice that I'm not alone.

If I close my eyes, you are there.
under my eyelids you live.
How strong it could become
As for you and me, I want to be together

The dust carried by a whirlwind,
entwines with the laundry to be done,
Just before noon the white moon in the sky
I was somehow fascinated by how pretty it was.

Although there are things that don't go well,
If I look up at the sky
Even they seem small.

The blue sky is sharply clear
the sheeplike clouds quietly sway.
the joy of waiting for flowers to bloom
if it's sharing that with you, that is happiness.

In the future as well gently smile next to me.

If I close my eyes, you are there.
under my eyelids you live.
How strong it could become
As for you and me, I want to be together

lagu ni aku minat bila aku tgk citer 1 litre of tears. citer ni sedih gla. tajuk dia 1 litre of tear. tp aku nangis berlitre2. abeskn cter ni 1 mlm je sbb episod tak banyak sangat lbih krng 15 episod je kot. tapi mmg mendera mental betul sbb air mate aku trun bagai mencurah ke ladang gandum. kalau aku tadah dekat 7 tempayan ade. so bole tlg sultan g meminang puteri gnung ledang. kalau sape2 yang belum menonton citer ni sila la menonton..tapi aku igtkan mst sediakn tempayan. mne tau air mate tu laku so bole jual. laki yg ssh nanges pon bole nanges tgk citer ni. bila korang dh tengok citer ni mst korg setuju dgn aku. full of lesson!


sinopsis citer aku copy je sbb aku malas taip~~

1 Litre no Namida (1リットルの涙 Ichi Rittoru no Namida?, lit. "1 Litre of Tears"; juga dikenali sebagai A Diary with Tears atau A Diary of Tears) merupakan drama TV Jepun untuk Fuji Television mengenai sebuah kisah benar seorang gadis yang menghidap penyakit serius ketika berusia 15 tahun dan terpaksa berperang dengan penyakitnya selama 10 tahun sebelum mati pada usia 25 tahun.
Drama ini merupakan adaptasi dari diari yang ditulis oleh gadis Jepun bernama Aya Kitō yang menghidap penyakit spinocerebellar ataxia. Beliau bermula menulis diari apabila dicadangkan oleh doktornya dan terus menulis sehingga beliau tidak mampu lagi memegang pen. Diari tersebut telah diter bitkan. Diari yang diberi nama 1 Litre no Namida itu diterbitkan sejurus selepas kematian Aya.

Drama ini merupakan kisah sebenar Aya yang berusia 15 tahun yang menghidap penyakit spinocerebellar ataxia dan meneruskan kehidupannya sehingga berusia 25 tahun. Skrip drama ini diambil dari catatan diari Aya yang ditulis sepanjang berperang dengan penyakitnya sehinggalah beliau gagal memegang pen.
Drama ini dimulakan dengan kehidupan baru Aya sewaktu melangkah ke semester baru. Dalam kegembiraannya, beliau mula mendapat beberapa kesukaran secara fizikal yang mana hanya disedari oleh ibunya. Walau bagaimanapun, suatu hari, beliau jatuh rebah di atas lantai dan ketika itulah, penyakitnya mula dikesan.
Kehidupan cinta pertamanya bersama Yuji musnah apabila Yuji seakan-akan tidak dapat menerima kenyataan bahawa kekasihnya cacat. Akibat herdikan rakan-rakan sekeliling, Yuji membuat keputusan untuk memutuskan hubungannya dengan Aya. Aya meneruskan kehidupannya dan bermulalah tarikannya kepada rakan sekelasnya yang pendiam tetapi mengambil berat akan dirinya, Haruto. Haruto terus-menerus memberi galakan kepada Aya untuk terus berjuang dan dalam diam, mereka berdua menyimpan perasaan terhadap satu sama lain. Percintaan mereka dihalang oleh ayah Haruto yang juga seorang doktor di hospital tempat Aya mendapatkan rawatan.


citer ni sangat3 best!..sila la cari citer ni dan tonton..bl dh tengok then korg bole gtau aku cmne citer ni k..wee ;)

Comments

  1. wehh aku nak cite nie.... ti aku copy dr ko... ok tak ok tak?? hehehe

    ReplyDelete
  2. wah!!! siap ada state nama den ag...
    :)
    nape x link kan je terus ke blog den..?
    ahahahahaha

    ko ni agaknye x fhm...
    cte ni hny memerlukan 1 liter air mata....
    nmpk sgt x menghayati dah smpi setempayan....
    dr segi klyakan anda dah x layak utk diklasifikasikan sbg org yang menghayati cerita ni....
    1 LITER JE KAKAK OI!!!!

    ReplyDelete
  3. ariffinjanal: ta lyn?? hahah..citer best kot..try la..

    pendekarpetai:hahahah..bst la wei..try tgk..alamak..xde copy la..

    patraque: hahahah..ta reti lagi nk link2 ni..klu x dh buat..wuwu

    hahaha..mslahnya citer 2 ta bole 1 liter..berliter2..aiyooo

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular Posts